21 stycznia 2007

Bądź wola Twoja

Wola Twoja - co to znaczy?
Posłuszeństwo komu? Ojcu.
Nie byłem posłuszny, ale czułem, że to co robię ma ojca aprobatę. Gdy dochodziło do awantur z mojego powodu był surowy, często dostawało mi się, lecz powodowało to skutek przeciwny - bardziej utwierdzało mnie w oporze.
Posłuszeństwo komu? Ojcu.
Znakiem Ojca są przykazania - cały Kościół.
Nieposłuszeństwo może być wybaczone, ale tylko wtedy, gdy ja tego chcę. Gdy chcę.
Abym chciał, muszę sobie uświadomić, że coś jest niezgodne ze znakami Ojca.
Aby sobie uświadomić, że coś jest niezgodne ze znakami Ojca muszę te znaki rozumieć.
Aby je rozumieć muszę znaleźć połączenie między słowem, a rzeczywistością, a więc odnaleźć te znaki nie w książce, ale w sobie i otaczającym mnie świecie.
Odnalezienie tych znaków to odnalezienie OJCA.
Bądź wola Twoja.

Wiesław Gdowicz